onsdag den 7. november 2012

✂ At være kreativ i børnehaven, for én dag ✂

Sådan begyndte vores plancher med den "usunde" dreng og den "sunde" dreng. 

 Børnene gik strakt igang med hvad de synes skulle på af sunde ting, på den sunde dreng og af usunde ting, på den usunde dreng. 
plancherne blev efterhånden fyldt ud med flotte udklip 



Det færdige resultater af den "sunde" dreng og "usunde" dreng. 



Så fik de hver især et stykke karton hvor der stod i deres højre side "kan lide", med en smiley på for at symbolisere, det er noget de godt kan lide. Og i det andet hjørne, "kan ikke lide" med en sur smiley. De skal så selv vælge fra udklippende, fødevarer de rigtig godt kan lide og hvad de ikke bryder sig om at spise. 


Børnene gik hurtig igang og lavede nogle flotte plancher 


Fælles for deres kreative plancher, blev at det var nogle meget sunde børn vi havde med at gøre og ikke ligefrem "kræsne", dog var der nogle stykker indimellem der ikke kunne lide grøntsager, som champignoner, porre og squash. Der var ligeledes nogle der valgte fisk, som de "ikke kan lide". 

Fælles for "kan lide"(siden), var at der var en masse slik, som smarties, kinder maxi, nesquik og pålægschokolade. Ting børnene var rigtig bekendte med! Ligeledes også sunde fødevarer indimellem, som gjorde udgangspunktet for ikke at være de mest "kræsne" børn, som man umiddelbart ville beskrive et kræsent barn. Det kunne f.eks. være rejer, kylling, andet slags kød og gulerødder, de valgte som "kan lide", som vi forbinder med sundhed frem for usundt.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar